Jóga gyakorlatok

A "Jóga a mindennapi életben" egy ideálisan összehangolt nyolcszintű rendszer.
A gyakorlatok módszeres elrendezése a biztosíték arra, hogy a rendszer optimális hatást gyakorol testre, szellemre és lélekre egyaránt.

1. gyakorlószint - Sarva Hitta Ászanák

Szó szerinti fordításban: 'gyakorlatok, amelyek mindenkinek jók'. Ezek egyszerű nyújtó és bemelegítő gyakorlatok, amelyek rugalmasabbá teszik a testet, s amelyeket bárki el tud végezni kortól és egyészségi állapottól függetlenül. Ezen a szinten megismerkedünk az Önvizsálati Meditáció alapjaival is. A sarva hitta ászanák hat szakaszát összesen tizenkét héten át gyakoroljuk. A sarva hitta ászanákról részletesen itt olvashat.

 

1. szint / 1. rész (angol nyelvű)

 

1. szint / 2. rész (angol nyelvű) Megnyitom ...

1. szint / 3. rész (angol nyelvű) Megnyitom ...

1. szint / 4. rész (angol nyelvű) Megnyitom ...

1. szint / 5. rész (angol nyelvű) Megnyitom ...

1. szint / 6. rész (angol nyelvű) Megnyitom ...

1. szint / 7. rész (angol nyelvű) Megnyitom ...

2. gyakorlószint - A jóga klasszikus ászanái

A második szint gyakorlatsorát azoknak ajánljuk akik már legalább 3 hónapig gyakorolták a "Jóga a mindennapi életben" rendszer első szintjét. A jóga klasszikus ászanáinak elsajátítása rugalmasabbá teszi a gerincet, és fokozza az erőnlétet. Ezen a gyakorlószinten nagyobb figyelmet fordítunk a lazításra. Az Önvizsálati Meditációban itt koncentrációs gyakorlatokkal ismerkedünk.

2. szint / 1. rész (angol nyelvű)

2. szint / 2. rész (angol nyelvű) Megnyitom ...

2. szint / 3. rész (angol nyelvű) Megnyitom ...

2. szint / 4. rész (angol nyelvű) Megnyitom ...

2. szint / 5. rész (angol nyelvű) Megnyitom ...

2. szint / 6. rész (angol nyelvű) Megnyitom ...

A 2. gyakorlószint ászanáiról részletesen itt olvashat.

3. gyakorlószint - Fokozott tudatosság

Nagyobb hangsúlyt kap a mozdulatok pontos végrehajtása és a koncentráció fenntartása, ami felébreszti az emberben szunnyadó erőket. Az Önvizsgálati Meditáció ötvözi a vizualizációs és imaginációs gyakorlatokat az önelemzéssel. A 3. gyakorlószint testtartásairól részletesen itt olvashat, valamint az alábbi linkeken megtekintheti a gyakorlást.
Jóga a Mindennapi Életben 3. gyakorlószint 1. rész
Jóga a Mindennapi Életben 3. gyakorlószint 2. rész

4. gyakorlószint - Haladó ászanák

Elérkeztünk a haladó gyakorlatokhoz, amelyek fokozott figyelemösszpontosítást igényelnek. Ezen a szinten már hosszabb ideig tartjuk ki az egyes testhelyzeteket. Az Önvizsálati Meditáció középpontjában a belső fény ébresztése és az odaadás áll. A 4. szint haladó gyakorlatairól részletesen itt olvashat.

5. gyakorlószint - Irányított elemzés

A jóga a belső nyugtalanság lecsendesítésének eszközévé válik. Ehhez egyre elmélyültebb gyakorlásra van szükség. Az Önvizsálati Meditáció az önelemzés technikáját tartalmazza. Az 5. szint gyakorlatairól részletesen itt olvashat.

6. gyakorlószint - Koncentráció és csakrák

A gyakrolók koncentrációs készsége tovább fejlődik az ászanák végrehajtása során, és a jógát az akadályok leküzdésére használjuk. Az Önvizsálati Meditáció ezen a szinten a csakrákra összpontosít. A 6. szint gyakorlatairól részletesen itt olvashat.

7. gyakorlószint - Kérdések feltevése

A jóga filozófiájára és spirituális vonatkozásaira összpontosítunk: "Honnan jövök?"," Ki vagyok?","Mi az életem célja?". Az Önvizsálati Meditáció tárgya ezen a szinten a Chidakash Dharana 'koncentráció a belső térre'. A 7. szint gyakorlatairól részletesen itt olvashat.

8. gyakorlószint - Lótusztó

Az ászanák legmagasabb szintje a Lótuszülés és a különféle gyakorlatok, amelyeket lótuszülésben végzünk. A 8. szinten a gyakorló eléri a Dhyana 'meditáció' szintjét. A 8. szint lótusztó gyakorlatairól részletesen itt olvashat.